Produkty -> Rozwiązania częstych problemów
Brak polskich liter na ekranie i klawiaturze w aplikacjach DOS
- Pracujących pod Windows 7/10
Sprawdzić czy w pliku C:\AUTOEXEC.BAT
są następujące polecenia:
MODE CON CP PREPARE=((852) C:\WINDOWS\COMMAND\EGA.CPI) MODE CON CP SEL=852 KEYB pl,,C:\WINDOWS\COMMAND\KEYBRD4.SYS
Zwracam uwagę na plik KEYBRD4.SYS
- jest to klawiatura polska programisty
(polskie znaki prawy Alt+litera), plik KEYBRD2.SYS
to klawiatura polska maszynistki
(odpowiada klawiaturze maszyny do pisania, zamienia litery Z i Y.
Jeśli w aplikacjach DOS pracujących pod kontrolą systemu Windows 9x korzystamy ze standardu Mazowia i uruchamiamy rezydentny program LM.COM (LM /M), to z pliku AUTOEXEC.BAT należy usunąć linię:
KEYB pl,,C:\WINDOWS\COMMAND\KEYBRD4.SYS
Aby polskie znaki były dostępne w programie użytkownika należy w opcjach programu wybrać standard polskich znaków LATIN II
lub MAZOWIA
.
- Pracujących pod Windows XP
W pliku AUTOEXEC.NT (w typowej instalacji plik ten znajduje się w folderze C:\WINDOWS\SYSTEM32) dodać linię: C:\PL\LM
Wydruki nie są poprawne (drukują się dziwne znaki, brak wytłuszczeń, linia jest podzielona na wydruku na kilka wierszy)
W przypadku drukarek igłowych
sprawdzić, czy drukarka ustawiona jest w tryb EPSON (ESC/P)
. Wyboru trybu pracy drukarki dokonuje się za pomocą mikroprzełączników w drukarce lub korzystając z menu drukarki. Szczegóły powinny być w instrukcji lub na stronie www producenta drukarki.
Należy sprawdzić w programie użytkownika ustawienia parametru sposób sterowania drukarką: dla drukarek igłowych
wartość ESC/P
dla drukarek atramentowych
wybrać PCL
Aplikacja DOS (nawet pracująca pod kontrolą Windows) obsługuje tylko drukarki podłączone do portu równoległego (centronics) Drukarka atramentowa lub laserowa musi współpracować z systemem DOS. Przy zakupie drukarki należy sprawdzić, czy może być podłączona przez port równoległy i czy współpracuje z systemem DOS.
Brak polskich liter w wydrukach
Sprawdzić czy wybrano stronę kodową 852
lub LATIN II
. Sposób ustawienia strony kodowej drukarki jest podany w instrukcji obsługi drukarki lub na stronie www producenta. Strona kodowa drukarki musi być zgodna ze stroną kodową ustawioną w programie użytkowym.
Nowsze modele drukarek powinny mieć możliwość ustawienia polskiej strony kodowej. W przypadku starszych modeli drukarek 9-igłowych, które nie mają polskiej strony kodowej pracujących pod kontrolą DOS można wykorzystać rezydentny program printpl.exe
. Jeżeli korzystamy z programu printpl.exe
, to drukarka musi mieć ustawioną opcję definiowania i pamiętania znaków użytkownika (tryb DOWNLOAD musi być dostępny).
Problemy związane z PKPiR
- Problem:
Program źle liczy podatek dochodowy.
Rozwiązanie:
Sprawdzić w ustawieniach programu tabelę podatkową dla bieżącego roku. W pierwszym przedziale tabeli nie należy wprowadzać kwoty wolnej ze znakiem minus, tylko wartość zero. Kwotę wolną wprowadzamy w Ustawienia/Parametry programu
zakładka BIURO
plik z tabelą podatkową w formacie programu PKPiR za 2009-2015 rok
Plik należy zapisać do katalogu programu PKPiR (domyślnie jest to katalog C:\FKS_WIN)
- Problem:
Nieprawidłowe rozmieszczenie danych na wydrukach deklaracji na oryginalnych formularzach.
Rozwiązanie:
Sprawdź ustawienia odległości między częściami formularza. Sprawdź czy masz aktualną wersję druku formularza.
Pobranie plików z odległościami między częściami formularzy dla zeznań za 2015 rok:
PIT-28
PIT-16A
PIT-36,37
PIT-36L
PIT-38
Pliki należy zapisać do katalogu programu PKPiR (domyślnie jest to katalog C:\FKS_WIN)
- Oficjalna lista województw, powiatów i gmin w formacie TXT
Plik należy zapisać do katalogu programu PKPiR (domyślnie jest to katalog C:\FKS_WIN)
- Lista bibliotek niezbędnych do uruchomienia programu PKPiR:
Jeśli podczas uruchomienia aplikacji pojawi się komunikat: Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, ponieważ nie znaleziono (nazwa_biblioteki).bpl. Ponowne zainstalowanie aplikacji może naprawić ten problem.
Przyczyną błędu jest brak bibliotek systemu. Należy pobrać powyższe pliki, rozpakować i zapisać do katalogu programu PKPiR (domyślnie jest to katalog C:\FKS_WIN)
Problemy związane z Fakturowaniem
- Problem:
Wydruk faktur z poprzednich miesięcy:.
Rozwiązanie:
W menu wydruki
wybrać funkcję wydruk faktur z poprzednich miesięcy
, podać rok i miesiąc faktury, wybrać nr faktury, którą chcemy drukować (F2-lista faktur z miesiąca), wprowadzić ilość kopii i zaakceptować wydruk.
- Problem:
Poprawa faktury z poprzednich miesięcy.
Rozwiązanie:
Możliwa jest poprawa faktury tylko z bieżącego miesiąca. W przypadku konieczności poprawienia faktur z miesięcy wcześniejszych należy zredagować fakturę korektę.
- Problem:
Podczas redagowania asortymentu faktury nie są wyświetlane wszystkie pozycje kartoteki materiałowej
Rozwiązanie:
W trakcie redagowania faktury wyświetlane są tylko towary, które możemy sprzedać tzn. stan ilościowy jest większy od 0 (pominięte są towary ze stanem zerowym)
Problemy związane z Ewidencją materiałową
Problem:
Po wprowadzeniu dokumentów obrotowych (Pz,Wz,Rw) stan magazynowy nie zmienił się.
Rozwiązanie:
Należy wykonać z menu dokumenty obrotowe
funkcję księgowanie
. Dopiero ta operacja aktualizuje stany magazynowe. Podczas wyświetlania dokumentów dokumenty zaksięgowane mają ustawiony znacznik zaks. dokumentu.
|
|